Moroccan Writers's logo's gif
 

 Q&A                                                                                            سؤال وجواب

WHAT IS “MOROCCAN WRITERS’’?

Moroccan writers is a Moroccan association founded on the 18th  August 2020 by Othmane El Jadid. MW association publishes Moroccan writers through multiple platforms of social media and an online magazine, and it also works in literary publishing and training. It operates throughout the Moroccan kingdom to deliver the best quality possible, and better the literature scene in the country. 

WHAT IS “MW MAGAZINE”?

Moroccan writers magazine is a feature of the association, which was founded by Othmane El Jadid and Basma El Hajami. It opens the chance to many young journalists and writers to share more professional articles and deliver the news as it's intended to be delivered, and share their opinions with no limits or restraints, and be a Moroccan pilgrim to come with clean hands, and deliver nothing but the truth.

OUR STAFF:

Our staff is made of community leaders and journalists that take care of day-to-day posting and delivering the news and entertaining readers daily, and the hundreds of volunteers who share their work on the magazine or the community, in the purpose of delivering an idea or feeling of their own. Our main magazine staff members are composed of 20 hardworking individuals

OUR VISION:

We strive to create a new innovative atmosphere in our beloved country: Morocco to share with the world our creativity and diversity in all topics involved. We work hard daily to achieve a better literature scene in our country.

OUR MISSION STATEMENT:

We took the oath of Moroccan pilgrims to come with clean hands to the world of literary arts and journalism to deliver the truth and entertain and culture the community and give a chance to writers to get a platform to share their minds. We take it as a duty to give the best experience possible to everyone involved with us, and train to our best ability to create a generation capable to dive into literature head-on.

HOW CAN YOU APPLY?

It’s simple, by contacting us on our email writersmoroccan@gmail.com or through our Instagram @moroccan_writers, send us your text and we’ll walk you through each step of the publishing. We try to make the process easy and satisfying to the writer.

WHAT IS THE GAIN FOR MW?

MW was founded to be a non-profit association and not a publishing company, we do not make any profit by any means and we work towards the benefit of all. The true gain is to see the writers satisfied and happy after being published and see the culture rising slowly in the growing community. We do not ask for anything more than your support by sharing, liking, and staying loyal to our writers and artists.

"من هم " كتاب مغاربة

كتاب المغاربة هي جمعية مغربية تأسست في 18 أغسطس 2020 على يد عثمان الجديد. تنشر جمعية كتاب المغاربة عبر منصات متعددة على وسائل التواصل الاجتماعي ومجلة إلكترونية ، كما تعمل في النشر الأدبي والتدريب. تعمل في جميع أنحاء المملكة المغربية لتقديم أفضل جودة ممكنة ، وتحسين المشهد الأدبي في البلاد.

ما هي مجلة كتاب مغاربة؟

مجلة الكتاب المغاربة هي خاصية من خواص الجمعية التي أسسها عثمان الجديد وبسمة الحجامي. المجلة تفتح الفرصة لكثير من الصحفيين والكتاب الشباب لمشاركة المزيد من المقالات المهنية ونقل الأخبار كما هو مقصود أن يتم توصيلها ، ومشاركة آرائهم بلا حدود أو قيود ، وأن تكون حاجًا مغربيًا لتأتي بأيدٍ نظيفة ، ولا يقدم شيئًا. ولكن الحقيقة

:طاقم العمل

يتكون طاقمنا من قادة بين كتاب و صحفيين الذين يهتمون بالنشر اليومي وإيصال الأخبار و ترفيه القراء يوميًا ، ومئات المتطوعين الذين يشاركون أعمالهم في المجلة أو على مواقع التواصل الاجتماعي، بغرض تقديم فكرة أو شعور خاص بهم. يتكون طاقم عملنا الرئيسي من 20 فردًا 

:رؤيتنا

نسعى جاهدين لخلق جو جديد مبتكر في بلدنا الحبيب: المغرب لنشارك العالم إبداعنا وتنوعنا في جميع الموضوعات المعنية. نحن نعمل بجد يوميا لتحقيق مشهد أدبي أفضل في بلادنا.

:مهمتنا

لقد أقسمنا قسم الحجاج المغاربة على أن نأتي بأيدٍ نظيفة إلى عالم الفنون الأدبية والصحافة لإيصال الحقيقة والتسلية وثقافة المجتمع وإعطاء فرصة للكتاب للحصول على منصة لمشاركة آرائهم. نحن نأخذ على عاتقنا تقديم أفضل تجربة ممكنة لجميع المشاركين معنا ، والتدريب على أفضل قدراتنا لخلق جيل قادر على الغوص في عالم الأدب .

:كيفية المشاركة

الأمر بسيط ، من خلال الاتصال بنا على البريد الإلكتروني  أو من خلال الانستغرام.  أرسل لنا نصك وسنوجهك خلال كل خطوة من خطوات النشر. هدفنا أن نجعل العملية سهلة ومرضية للكاتب.

: ما هو مكسبنا 

تأسست  كتاب مغاربة لتكون جمعية غير ربحية وليست شركة نشر ، ولا نحقق أي ربح بأي وسيلة ونعمل من أجل مصلحة الجميع. المكسب الحقيقي هو أن نرى الكتاب راضين وسعداء بعد نشرهم معنا, ورؤية الثقافة تتصاعد في المجتمع المتنامي. نحن لا نطلب أي شيء أكثر من دعمكم من خلال المشاركة والإعجاب والبقاء مخلصين لكتابنا وفنانينا.

IS MW HIRING?

:  كيفية الانضمام لكتاب مغاربة 

We are always open to new talent, all ages, languages, backgrounds, ethnicity, cities, and villages, literally anywhere, to express themselves in any language and any style. It’s up to you to take the first step towards the world of writing and journalism.

نحن دائمًا منفتحون على المواهب الجديدة ، من جميع الأعمار ، واللغات ، والخلفيات ، والعرق ، والمدن ، والقرى ، حرفيًا في أي مكان ، للتعبير عن أنفسهم بأي لغة وأي أسلوب. الأمر متروك لك لاتخاذ الخطوة الأولى نحو عالم الكتابة والصحافة.

WHAT IS THE INNOVATIVE PART OF MW?

ما هو الجزء المبتكر من كتاب مغاربة؟

We bring a new perspective on the table of journalism and writing; instead of having a closed group of people who get paid monthly to deliver, we strive forward to create an atmosphere where EVERYONE is allowed to share and contribute either in the magazine or on social media. Our goal is to make ‘’writing’’ the new ‘’trend’’ in morocco to popularize culture and reading between the youth and adults.

نأتي بمنظور جديد على طاولة الصحافة والكتابة. بدلاً من وجود مجموعة مغلقة من الأشخاص الذين يتقاضون رواتبهم شهريًا للتسليم ، فإننا نسعى جاهدين لخلق جو يسمح للجميع بالمشاركة والمساهمة إما في المجلة أو على وسائل التواصل الاجتماعي. هدفنا هو جعل "الكتابة" "الاتجاه" الجديد في المغرب لنشر الثقافة والقراءة بين الشباب والكبار.

WHAT DOES MW PUBLISH?

We customized a line of platforms to attend to the expectation of all genres and types so all you have to do is let your creativity flow towards work and we’ll channel it into its right purpose and platform.

WHAT’S THE DIFFERENCE BETWEEN MW AND MW MAGAZINE?

While MW is the original foundation we started on but it couldn’t contain all genres and expectations, MW magazine is a platform for journalism and stories in the first place , the ones that discuss topics in further detail. 

WHAT IS SOMETHING MW WANTS TO SAY TO ITS COMMUNITY?

ماذا ننشر؟

لقد خصصنا مجموعة من الأنظمة الأساسية لتلبية توقعات جميع الأنواع ، لذلك كل ما عليك فعله هو السماح لإبداعك بالتدفق نحو العمل وسنوجهه إلى غرضه ومنصته الصحيحة.

ما هو الفرق بين كتاب مغاربة و مجلة كتاب مغاربة

في حين أن ك.م هي الأساس الذي بدأناه ولكنه لا يمكن أن يحتوي  على جميع الأنواع والتوقعات ، فإن مجلة ك.م هي منصة للصحافة و القصص في المقام الأول .

ما هو الرسالة الذي نود ارسالها لمتابعينا؟

To all our followers, writers, and readers, MW writers started only in 2020 and gathered almost 1000 people in its community,  taking into consideration that is Morocco one of the countries with the least readers per capita. It may not be much but it means the world to us, all our staff is so blessed to have each one of you: we appreciate the support no matter how small it is, we notice it and we thank you for it. Although it was a tough path, it was very hard to keep up, there were plenty of bumps that almost shut down MW, many closed projects; many failures, and many people left the project and did not believe in it. However, we still stand strong and we’re going on this road because we love what we do and mostly love our country, and definitely, we love each one of these lovely communities. So keep on writing and creating and never let anything stop you, no matter how hard it seems, the end of the road is far but the light exists at the end of the tunnel.

إلى جميع متابعينا وكتابنا وقرائنا ، بدأت ك.م فقط في عام 2020 وجمعت أكثر من 1500 شخص في مجتمعها ، مع الأخذ في الاعتبار أن المغرب من الدول الأقل قراءة للفرد. قد لا يكون الأمر كثيرًا ولكنه يعني الكثير بالنسبة لنا ، فجميع موظفينا محظوظون جدًا لوجود كل واحد منكم: نحن نقدر الدعم مهما كان صغيراً ، ونلاحظه ونشكرك على ذلك. على الرغم من أنه كان طريقًا صعبًا ، إلا أنه كان من الصعب جدًا مواكبة ذلك ، كان هناك الكثير من المطبات التي كادت تؤدي إلى إغلاق الجمعية ، والعديد من المشاريع المغلقة ؛ إخفاقات كثيرة ، وكثير من الناس تركوا المشروع ولم يؤمنوا به. ومع ذلك ، ما زلنا نقف بقوة ونحن نسير على هذا الطريق لأننا نحب ما نفعله ونحب بلدنا ، وبالتأكيد نحن نحب كل فرد من متابعينا . لذا استمر في الكتابة والإبداع ولا تدع أي شيء يوقفك ، بغض النظر عن مدى صعوبة ذلك ، فإن نهاية الطريق بعيدة ولكن الضوء موجود في نهاية النفق.